11 augustus 2005

De natuur overwint de mens (skyblogs)

22 juni 2005

22 procent. Tot die categorie van de bevolking hoor ik. Althans als ik Readers Digest mag geloven. Uit een enquête blijkt dat ik niet alleen sta in deze wereld met mijn frustraties van de afgelopen dagen. Wanneer het zonlicht aan de hemel verschijnt vormt dat voor velen niet alleen het einde van een donkere tunnel in het terugvinden van hun levenslust. Het lijkt ook het startsein te zijn om 'marcellekes' en ander weinig gestofte kledij boven te halen. Opeens lijkt de opvoeding waar menig (groot)moeder voor heeft gestreven helemaal te mogen aan de kant worden gezet in de tentoonstelling van het lichaam. Inclusief opwellend krullend borsthaar, zwangerschapsstriemen en versieringen allerhande.
Millenia lange pogingen om de natuur te overwinnen worden dezer dagen verbeurd verklaard door deze kortstondige piek van zonlicht. De mens lijkt niet meer te doen dan te plooien naar de grillen die zich aan hem aanbieden.
Niet dat ik niet tegen het bloot zou kunnen, maar het moet nog steeds esthetisch (ethisch?) verantwoord zijn. Iedereen doet maar zegt men. Vrijheid blijheid, maar de anderen moeten er wel op kijken.

1 Comments:

At 22:49, Anonymous Anoniem said...

Inderdaad, de blote hespen rollen weer door de Leuvense binnenstad (en tot ver daarbuiten, allicht richting Rome -alle wegen leiden naar Rome- waar ze wel een halt toegeroepen zullen krijgen aan de poorten van de Sint-Pieters, want hespen mogen daar tot nader order nog steeds niet binnen) .
Maar goed, het regent dus fijne vleeswaren in ons landje of tenminste: het stikt hier van de zelfingenomen charcuterie, want hoe bloter het wordt, hoe minder goesting ik krijg in mijn medemens, omdat er wel veel "vleeswaren" zijn, maar zo weinig "fijne".
Ach ja, het enige wat je nu kan doen is hopen op een behandeling die wél werkt om syllulitis te lijf te gaan, zware heffingen op het verkopen van marcellekes en een radicaal verbod op teenslatsjen, al denk ik da we gewoon beter wachten tot het terug winter wordt...
And for the time being: ENJOY THE SUN!!!

 

Een reactie posten

<< Home