04 januari 2006

Bourgeois: Je hebt me duizend maal belogen

Deze woensdag stelde Geert Bourgeois één van zijn zeldzame onbeheerste uitlatingen van dit jaar. Als een echte Robbedoes trok de minister van Media, tegen alle principes in, naar de Reyerslaan om zowaar zelf aan de microfoon plaats te nemen.
Ware het niet dat de VRT hiermee een kostenbesparend project op poten kon zetten en dat daarmee meer ruimte vrij komt voor zijn fetisj, hij zou nog altijd aan het fulmineren zijn tegen de volgens hem te jolige politici.

Voor de gelegenheid mocht hij niet alleen Koen Fillet vervangen (wat op zich al geen slechte zaak kan zijn in het licht van de verbetering van de mensheid), maar ook een persoonlijke invité interviewen: Laura Lynn.

In haar herkent Bourgeois zijn idealen: Vlaams en Cultuur.
Niet alleen zijn idealen, zo bleek, maar ook zijn eigen partij. (Waar we sinds de Franse les van Bart Dewever ook niets meer van hebben gehoord.)
Het succesnummer 'Je hebt me duizend maal belogen' van de wulpse Aardooise staat volgens de minister symbool voor het lot van de N-VA: beiden komen alleen uit het niets.

Misschien heeft hij een punt, maar zou het niet eerder de favoriete hit van de partijleden geworden zijn?

N-VA
(vroeger)
Jij zegt dat je graag vrij wil zijn
Niemand zeg jij krijgt je klein

(nu)
Je hebt me duizend maal belogen
Je deed me duizend keer zo’n pijn

6 Comments:

At 19:52, Anonymous Anoniem said...

Jammer dat hij Annemie Peters niet kwam vervangen. Voor dienstbaarheid aan het volk lijkt me dat nog beter dan het vervangen van Koen Fillet.
Waar zijn de zalige tijden met zijn spitsbroeder Sven Speybroeck.
Jammergenoeg verdwijnen de besten altijd eerst.

 
At 20:34, Blogger Frederiek Vermeulen said...

Ik vrees dat het wachten is tot de volgende staking om Annemie Peeters de mond te laten snoeren door non-stop muziek. Wat kunnen stakingen toch een zalige tijd meebrengen :-)

Ik heb er ook geen benul van wat de VRT zou kunnen zien in iemand die zich journaliste noemt, maar eerder een huisvrouw in wonderland lijkt te zijn die het niet aandurft om haar inhoudelijk voor te bereiden op de komst van haar gast(e) of de indruk zou kunnen wekken een gesprek van niveau hangende te kunnen houden.

 
At 01:50, Anonymous Anoniem said...

Scherpzinnig commentaar leest fijn.
KP

 
At 23:05, Anonymous Anoniem said...

Zalig stukje Frederiek ! Het toverde zowaar een glimlach op mijn gezicht in deze toch wel stresserende tijden :-)
Groetjes

 
At 23:56, Anonymous Anoniem said...

Ah, ik wist niet dat Laura Lynn op de volgende IJzerbedevaart zong? :)

 
At 00:56, Anonymous Anoniem said...

Als een liefdesverklaring tussen Yves Leterme en Geert Bourgeois leidt tot Valentijnsdromen.

Wat zou een liefde tussen Laura Lynne en Frederiek Vermeulen dan wel niet vermogen?

Of heeft ze hem reeds 1000 X be...

 

Een reactie posten

<< Home